Taggar

Det är en skön känsla, känslan av var sak på sin plats. Lätt att hitta, lätt att komma ihåg. För ett virrigt huvud är en välorganiserad bokhylla en fantastisk hjälp. Register, pärmar och etiketter. Jag gillar dem alla. För att inte tala om pennor och anteckningsblock. När jag var liten hade min Barbie sitt eget kontor, med en bärbar dator och organiserade högar med papper.

I dag har jag så klart en bärbar dator. Det ingår på något vis i grundutrustningen för en student. Pennor har jag i ett mindre organiserat överflöd, och anteckningsmaterial i alla dess former. Och pärmar. Pärmar sprängfyllda med all den information som jag hoppas även finns intryckt i mitt huvud, någonstans i hjärnans alla vindlingar. Men hittar jag inte informationen där kan jag bara gå fram till min bokhylla, välja den rätta pärmen och slå upp rätt flik. Så finns den där. Var sak på sin plats. En skön känsla.

BildBild