Taggar

, , ,

Jag älskar att läsa böcker. Det har jag gjort sen jag var 8-9 år och upptäckte mammas gamla Kitty-böcker. Spännande böcker är min favorit. Böcker som jag kan sträckläsa, ägna en hel söndag åt. Och vissa böcker läser jag om och om igen, med jämna mellanrum. Bara för att jag trivs så bra där. Det finns så mycket att upptäcka i alla dessa världar gömda mellan pärmarna. Den här hösten har jag inte läst en enda bok. Inte en. Det är egentligen väldigt konstigt. Men jag har kommit på att det finns ett stort problem med att läsa böcker. Jag kan inte sticka samtidigt.

Nu har jag fyllt år och fått två nya böcker i present. Så de närmsta veckorna ska jag besöka två helt olika världar och se vad som händer där.
Fallvatten av Mikael Niemi. Här närmar vi oss hemtrakterna. Vad händer när Sourvadammen brister och vattnet forsar ner efter Luleälven? (Bokhora)
Alltid i mitt hjärta av Nahid Persson Sarvestani: Självbiografi om ett dramatiskt liv. En liten hemby i Iran, fattigdom, revolution och flykt. Ett nytt liv i ett nytt land? (Adlibris)