Taggar

, ,

Jag erkänner att jag inte alltid tänker som alla andra. Men vem gör väl det? I går kväll när jag skulle sova låg jag ock tänkte på vener. Ni vet, kärlen som för blodet tillbaka till hjärtat. Jag är fascinerad av vener. I går på sjukhuset var jag med på undersökning av benets vener. För att påvisa eller utesluta venösa blodproppar där. Jag fick se en jättefin bild av en venklaff, som hindrar backflöde i venen. Annars är väl de vener jag ser mest mina egna. De ytliga på händer och armar. Och fötterna, men de tittar jag inte på så ofta. Jag har rätt fina vener. Det tycker de i alla fall på blodgivningen, och jag tänker att jag får ta emot komplimanger där de dyker upp. Mina vener är lätta att sticka i. De ligger ytligt och är ganska stora. På gymmet gör de sig extra tydliga. Det är den där fetingen strax under tummen och så den som går rakt över biceps, som jag känner någon slags hatkärlek för. Jag kan vara rätt så kroppsfixerad när jag sätter den sidan till. Men kroppen är ju så fantastisk! Inte bara venerna, men resten får jag skriva om en annan gång.