Taggar

, , ,

I dag har jag stått med på operation hela dagen. Och då menar jag verkligen hela dagen. Från 7.30-20.30. Mina fötter värker, mina vader värker och mitt huvud värker. Men jag är glad. Jag har fått stapla av en bronk. Jag har fått sätta ett drän. Och jag har fått hålla min hand över ett pumpande hjärta!

Något med kirurgi får mig att stanna kvar, och stanna kvar, och stanna kvar. Klockan får ticka på för sig själv. Jag vill hela tiden se vad som ska hända här näst. Vilka anatomiska strukturer ska jag få se. Vilka möjliga och tillsynes omöjliga saker kirurgen kan göra för att lösa problemen i kroppen. Eller varför inte bara helt enkelt hur kroppen verkar fungera. Jag verkar återkomma till det, att kroppen är en fantastisk mekanism!

https://i1.wp.com/upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c8/Leonardo_da_vinci%2C_Heart_and_its_Blood_Vessels.jpg

Och snön ligger kvar ute! Minusgrader och vitt. Underbara december. Från och med i dag snöar det även här på min blogg.