Taggar

, , ,

Jag fick en tidig julklapp i år. Något som jag har önskat mig riktigt länge. Jag har gått runt och funderat om det är något jag kan beställa. Om det finns någonstans där överblivna saker kan tas över av någon annan. Jag har funderat om jag bara skulle kunna ta med det hem när jag hittade det någonstans. Men den tanken avvisade jag, det skulle ju bli stöld. Det skulle vara fel. Jag har pratat lite i förbifarten med folk om att det skulle vara trevligt att ha. Tillslut i torsdags sa jag det rakt ut på praktiken, Jag önskar att jag hade en nålförare och lite tråd hemma så att jag kunde öva på att sy! Och vad händer då? En snäll sköterska fixar direkt fram grejerna åt mig. Engångsvaror/förbrukningsvaror som annars bara skulle slängas. Hon tar dem till disken och när jag står och hjälper till vid en bronkoskopi sticker hon ner en påse i min ficka och viskar En tidig julklapp, varsågod!

I går satte jag mig ner med en banan och övade på mina sykunskaper. I dag tänkte jag öva på att ligera tråd.

IMG_2824 P1000602