Taggar

, ,

Hämta diskvattenJag har arbetet i storkök. Ett litet tag funderade jag om kock kunde vara ett framtidsyrke för mig. Min mamma skrattade gott och jag insåg nog själv redan då att det inte var så troligt. Jag kan laga mat. Det kan bli gott. Men jag tycker inte om att laga mat.

Jag har jobbat som städerska också. Två säsonger. Jag kan bädda sängar, skura och tvätta. Jag är till och med riktigt duktig på att mangla. Jag tycker om att ha ordning och reda och rent och snyggt omkring mig. Och jag är rätt så bra på att hålla mitt hem just så. Men jag tycker inte om att städa.

I dag är en dag avsedd för hemmasysslor. Tvätten är sen länge klar. Nu är det bara allt det andra kvar. Det är ändå lätt att städa och fixa i dagens Sverige, bara en sån sak som vatten i kranen! Och som en fin vän uttryckte det så har jag ju halva inne efter den goda maten vi lagade i går.