Taggar

, , , ,

VirkningEn filt. Det är det jag vill ha. En virkad filt som jag kan ha över axlarna eller i famnen när jag sitter och stickar eller virkar i min kalla fåtölj. Av någon outgrundlig anledning så släpper ventilationen ner kall luft precis där min fåtölj står. Men flytta den då! Nja, den står ju som allra bäst där den står. Min lägenhet är inte så stor att den klarar av ommöbleringar så bra. Så en filt. Det är det jag vill ha. Då får jag ju dessutom virka också. Jag har blivit lite såld på virkade rutor. De är trevliga. Det går fort att göra en och jag behöver inte sitta med något stort stycke i famnen.

Skidåkning

En vecka i alperna närmar sig med stormsteg. Människor, skidor, snö och berg. Jag har sett fram emot det här i  flera månader. Lämna slasket och blasket här, se något nytt. Men framför allt, åka skidor igen! Mina nya skidor är underbara. Jag är förälskad. Jag hoppas att den känslan ska få djupna när vi ger oss ut på nya utmaningar. Jag är redo att ge mig av nu.