Taggar

, ,

Ibland har jag problem med livets små vardagligheter. Jag brukar skylla på trötthet. Oftast är det också helt sant, men ibland är jag nog bara daifig helt enkelt (jag har inget bättre ord för det, har du?). När jag kom hem från skolan i dag var jag sjukt sugen på te. Bland annat för att jag hittat en ny sorts te i affären, med smak av lakrits och kanel. Spännande! Jag kokade tevatten och kom så långt att jag hällde det över tepåsen i muggen. Sen blev det stopp av någon anledning. Istället började jag sy fast en knapp på en skjorta, och sen sydde jag fast alla de andra knapparna lite bättre också (tack för lånet Bus, jag gillar din skjorta, och nu ska jag nog inte tappa bort någon knapp!). När jag väl kom ihåg teet igen så var det så klart kallt, och väldigt mörkt. Ingen fara, in i mikron bara! När det började bli dags att laga mat såg jag den gamla använda tepåsen. Jag kunde bara inte minnas hur teet smakade… Jaha, justja. Nytt försök, bara att vrida upp mikron igen.

Så nu dricker jag te som smakar godis och lagar en enklare version av Den goda laxen. Mot alla odds är det en bra kväll i kväll. Efter maten och plugget ska jag dessutom få fortsätta virka på min filt.