Taggar

,

“If you aren’t in over your head, how do you know how tall you are?”
― T.S. Eliot

Jag tänkte ge mig i kast med nya utmaningar (alltså utöver skolan, där känns det oftast som att jag står i ett regn av nya utmaningar varje dag). Fösta utmaningen tänkte jag skulle bli spetsstickning. Jag hittade denna vackra sjal i en tidning i veckan. Varför inte liksom? Det värsta som kan hända är väl att jag i onödan lägger pengar på garn och blir sur på stickningen som inte vill som jag vill.

Spetssjal

Bilden kommer från Järbo Garns mönsterbeskrivning.
Den kan ni finna här.

Jag tänkte att det kunde bli en present till mormor om allt går som planerat (så visa inte bilden för henne!). Jag får helt enkelt övertala henne om att den kommer att fungera alldeles utmärkt som vardagssjal och att hon visst nämns använda den.

Så nu när jag gjort det officiellt finns som ingen återvändo. Det är bara för mig att ge mig ut och skaffa garn. Men först ska jag återgå till en av de där regniga utmaningarna – demens står på schemat för kvällen. Sen blir det fika!

Spetssjalen