Taggar

, , , ,

Tulpaner

Nu har jag bestämt mig.
Nu tror jag på våren.
Snön lyser bländande vit och solen värmer ansiktet. Jag har köpt lila tulpaner. Jag vaknar till solljus på morgonen och slipper bli uppskrämd av väckarklockan. Tygskorna har börjat komma ut från vinterförvaringen. Vinden blåser hårt men varmt. Jag tar på mig en väst, inte jackan. Det är fullt av grus på de upptorkade trottoarerna. Det blir fullt med grus i hallen.
Det är dags för vårstädning tror jag.

//

Now I have decided.
Today I belive in spring.
The snow is blindingly white and the sun warms your face. I bought purple tulips. I wake up to sunlit mornings and am not startled by the alarm clock. My converse has come out of the closet. The wind blows hard and hot. I put on a vest, no jacket. The sidewalks are dry and full of gravel. The hall is full of gravel.
I think it is time for a spring cleaning.