Taggar

, , ,

Den här veckan har jag haft en vakt utanför min port. Vad som har vaktats har känns lite oklart, men jag har valt att tänka på det som något som stärker min säkerhet. Jag såg haren första gången i måndags när jag kom hem från praktiken. Sen var den kvar på tisdag och imorse. I dag när jag kom hem såg jag den dock inte. Vad får en hare att ligga som en liten boll strax utanför en port? Mitt inne i en stad? Jag oroar mig att den är sjuk eller skadad… Den har sett ganska cool ut där den legat och blinkat i solen. Bara blinkat lite fortare när jag försiktigt närmat mig. Jag har inte vågat gå för nära då jag inte vill skrämma den. Tänk om stackarn är skadad och jätterädd men inte kan springa iväg! Den har i alla fall gjort min vecka lite mer spännande. Tillfört något utöver det vanliga i vardagslunken så att säga.

Som ni märkt så slängde jag också med en bild på spetssjalen. Jag tog bilden nu i helgen. Det är inte alls mycket kvar nu. Men tyvärr för mycket för att jag ska hinna bli klar med den imon. Det känns lite tråkigt. I värsta fall får mormor den först till sommaren.