Taggar

,

Jag skulle ju lämna Småland i går. En dag tidigare än planerat på grund av icke-studentanpassade aktiviteter på kliniken. Jag hade tänkt vara hemma till 19-tiden, istället kom jag inte på tåget förrän vid 21. Jag blev nästan lite förvånad. Det pratas ju mycket om hur ofta tågen är försenade och hur alla resenärer får vänta och vänta. Jag har sällan varit en av dessa resenärer. Mina tåg har oftare varit något tidiga än sena. I går tog jag igen det lite tänker jag. Tre timmar sen på en resa som tar en timme. Det är första gången för mig.

Ok, jag åker väl inte tåg så där jätteofta. Det kan vara en del av förklaringen. Men rätt så ofta i alla fall. Jag kajkar ju runt rätt så flitigt här nere på grund av skolan, och så åker jag ju norrut med jämna mellanrum. Resten av förklaringen kanske är att jag haft tur?

Jag var i alla fall glad att jag hade med mig både bok och virkning. Och att jag, precis när jag lämnade lasarettet, fick ett tips om ett trevligt fik precis vid tågstationen. Dessutom missade jag ju inget annat tåg eller flyg på grund av förseningen. Så varför klagar jag egentligen?