Taggar

,

Det är underligt hur minnet fungerar. Eller inte fungerar ibland.

Jag har börjat komma ihåg mycket mer om de patienter jag träffat, utan fusklappar. Jag kladdar fortfarande en massa i mitt lilla block, men jag tittar inte i det så ofta. Jag minns oftare att rapportera strukturerat enligt SBAR. Jag minns på vilken våning vad ligger på sjukhuset. Det går framåt känns det som.

Det som har varit svårast att komma ihåg den här sommaren är att köpa toapapper.

I 4 veckor har syrran och jag sagt att vi behöver köpa mer, snart. I 3 veckor har jag tänkt att jag ska göra det. Men att minnas toapappret på väg hem från jobbet har varit svårt. Tills i dag. Idag gick jag till Konsum specifikt för att köpa toapapper. Hittade på en massa annat behövligt när jag gick där mellan hyllorna. Kom hem tillslut. Och insåg att jag glömt att köpa toapapper.

Det är tydligen svårt. För mig i alla fall.

Nytt försök. Nu ska jag gå ner till Konsum och bara köpa toapapper. Önska mig lycka till!