Taggar

, , , , , , , , , ,

…eller sin kropp för den delen.

Jag har liksom inte varit riktigt snäll mot min kropp den senaste veckan. Tanken har varit god, men utfallet mera smärtsamt.

Så, från början. Inspirerad av mina systrar införskaffade jag i höst ett par tåspringarskor (som jag kallar dem iaf) vilka jag äntligen kom ut på i förra veckan. Kul! Men inte kul att sluta springa för tidigt. Så 3 km, och 3 km nästa dag igen. Hrm. Sen var det det här med yogan. Också något ganska nytt för mig. Jag har inte riktigt hajat tekniken än så att säga. Men det är kul! Ja, och så fick M och jag för oss att vi skulle boxas lite på en säck i helgen. Också kul!

Denna för mig ovanligt härliga träningsmotivation har nu resulterat i mycket smärtsamma vader, stel och öm nacke, träningsvärk på konstiga ställen och blåmärken på knäna. Men det är dumt att klaga, det är ju ingen sjukdom jag drabbats av. Och efter två dagars vila har jag nu dragit lärdom av att inte kunna gå normalt och endast sprungit kortare sträckor under dagens tur.

Jag hoppas snart kunna ha så pass koll på mitt nya löpsteg att jag inte skäms när jag springer vars folk kan se mig!